Narzeczeni zgłaszają
się w parafii zamieszkania narzeczonej lub narzeczonego osobiście, trzy
miesiące przed zawarciem małżeństwa.
W
kancelarii parafialnej przedstawiają następujące dokumenty:
-
metryki chrztu do ślubu kościelnego (ważność: 6 miesięcy) z adnotacją o
przyjęciu sakramentu bierzmowania
-
datę I Komunii świętej oraz parafię w jakiej ją przyjęto
-
dowody osobiste
-
zaświadczenie o uczestnictwie w katechezach przedmałżeńskich
-
ostatnie świadectwo z katechezy szkolnej
- w
przypadku wdowców - metryka śmierci współmałżonka.
Po
zgłoszeniu się do kancelarii narzeczeni muszą udać się do USC, właściwego ze
względu na zamieszkanie jednej ze stron, w celu dokonania formalności
wynikających z prawa świeckiego. USC wyda narzeczonym zaświadczenie (3 egz.) o
tym, że mają oni prawo zawrzeć małżeństwo wg prawa polskiego (zaświadczenie
jest ważne 3 miesiące od daty wydania), które należy dostarczyć do kancelarii
parafii, gdzie będzie zawierane małżeństwo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz